Få din virksomhed godt i gang

0
711

Går du med en idé til at starte en ny virksomhed, eller er du allerede i gang med det? Så ved du, at der er rigtige mange ting, man skal tage højde for. Man skal analysere markedet for at se, hvor virksomheden passer ind. Man skal skaffe sig kunder. Oprette CVR-nummer. Få styr på økonomien. Ja, og vi kunne blive ved.

Derfor har vi skrevet dette indlæg, for at minde dig om nogle af de ting, som du måske ikke havde tænkt på. På den måde kan du afkrydse lidt flere ting af på din to do liste, inden du er helt klar til at åbne dørene – fysisk eller virtuelt – for din nye business.

Hjemmesiden – dit vigtigste redskab

Som førsteprioritet bør du have en hjemmeside. Her kan du sørge for at blive set, og kunderne kan komme i kontakt med dig. Er du ikke ferm til dette, så kontakt eventuelt et webbureau. Det er nemlig vigtigt, at en potentiel kundes første møde med dig og din virksomhed ikke bliver en oplevelse der minder om de PowerPoint-shows vi alle sammen lavede i folkeskolen.

Bruger du et webbureau, som for eksempel itroom, sikrer du, at du fremstår professionel online, så kunderne med det samme får tillid til dig. Og det er ikke kun hjemmesiden, et webbureau kan hjælpe dig med. Det handler nemlig også om, at lave ordentlig annoncering og søgemaskineoptimering, så du får den trafik af kunder, du håber på.

Kundeservice – fordi dit ry er vigtigt

Når først du har lokket nye kunder til, er det essentielt at du formår at holde på dem. Dit ry som forretning er nemlig vigtigere end nogensinde før. Tidligere var det mund-til-mund-metoden, når det gjaldt omtale. Det er det stadig, men nu via sider som Trustpilot og lignende, hvor den slags omtale bevæger sig hurtigere, end du kan nå at stave til ”klage”.

I servicebranchen var der engang en talemåde der hed, at ”Kunden har altid ret”. Det passer ikke, men det behøver du ikke nødvendigvis udstråle. Det er nemlig vigtigt altid at give kunden indtrykket af, at de har fået deres vilje.

Hav derfor altid øverst på listen, at du skal svare på forespørgsler hurtigt, og sørg for at kommunikere ordentligt med kunder. Det skaber gode relationer og god omtale, og sørger for, at du får loyale, tilbagevendende kunder, som glædeligt anbefaler din virksomhed til alle de kender.

Leave a reply