Målret dit digitale indhold: lær algoritmerne at kende

0
297

Er du ansvarlig for markedsføring i din virksomhed, eller er du bare interesseret i at lære mere om mekanismerne, der ligger bagved? Så er et af de begreber, du kommer til at støde på ofte, SEO. SEO, også kendt som søgemaskineoptimering, handler om, at I finder ud af, hvilke søgeord og indhold, der er populært i søgninger. Ved at analysere indholdet og søgningerne, kan I med de rette ændringer arbejde jer op, så I kommer frem som noget af det første ved søgninger på for eksempel Google.

SEO arbejde kræver, at man sætter sig ind i det, og det kan godt betale sig, at man får hjælp fra SEO-eksperter, når man skal til at arbejde med det. En ting er at finde de rette søgeord – men det kræver også en del, når man efterfølgende skal hente data ned og analysere dem, så man kan se, hvad der fungerede og hvad der eventuelt skal ændres.

Inddeling af SEO

Der er fire grundlæggende typer af SEO, som du kort kan se gennemgået herunder:

  1. Teknisk SEO. Her handler det om det rent systematiske og opsætningen. Det har en del at sige for, hvorvidt algoritmer kan tolke din hjemmeside og strukturen på den.

  2. SEO Content. Her er tale om indholdet, som er nævnt ovenfor. Søgeordsanalyser er noget af det, der går igen, men også afsnitsinddeling, overskrifter og meget andet har noget at sige.

  3. Linkbuilding. Linkbuilding går ud på at få indsat links til andre kilder og hjemmesider i jeres indhold. Det viser, at jeres indhold er understøttet fra andre sider og er med til at øge troværdigheden – og det er noget, algoritmer er glade for.

  4. Konvertering. Her handler det om, at brugerne har en logisk forståelse af hjemmesiden og gør det, du gerne vil have dem til – klikker de videre til de sider, der er relevante?

Leave a reply