Du har produktet, og du brænder for det. Du har sat dig ind i virksomhedsformer, og har styr på lokalerne, hvad mere mangler du så? I dag er det ikke nok at åbne en butik i den lokale gågade, og håbe på at der kommer kunder forbi. Du er derimod nødt til at opsøge, og fortælle kunderne at du eksisterer, og hvorfor de skal handle hos dig.
En online verden af muligheder venter
At indrykke en annonce i den lokale avis giver ikke meget mening i dag. det samme gælder husstandsomdelte reklamer og brochurer du uddeler på gaden. Du når ganske enkelt ikke særligt bredt, og du vil sandsynligvis ikke nå hele din målgruppe med dine annoncer.
Ved hjælp af annoncer online har du mulighed for at målrette din kommunikation, og på den måde nå de mennesker som har interesse og mulighed for at købe dine produkter, frem for kun at basere din markedsføring efter hvor din butik ligger geografisk. Vil du for eksempel sælge udendørs askebægre, så er der jo ingen grund til at bruge pengene på at markedsføre til teenagere eller pensionister som ikke kommer til at købe dine askebægere, bare fordi de bor i samme kommune som din butik. At ramme bredt kan virke som en god ide, men i virkeligheden er det bare spild af penge.
Lær at sælge, til de rette mennesker, igennem de rette kanaler
Det kan godt virke uoverskueligt at komme i gang med online markedsføring. Der er rigtigt mange forskellige muligheder og platforme og rigtigt meget arbejde at gå i gang med, især hvis du ikke ved særligt meget om online markedsføring, og derfor ikke ved, hvilke kanaler der er mest relevante for dig og din virksomhed.
Nogle tror, at det er nok at have en hjemmeside. Men hvis du nogensinde har søgt online efter et produkt, så ved du også, at der er rigtigt meget indhold der konkurrerer om at ligge øverst på resultatlisten. Derfor er det rigtigt vigtigt at vide, hvad dine kunder søger efter, og hvad søgemaskinerne vurderer er vigtigt og relevant for dine kunder.
En anden fejl mange laver, er at oprette virksomhedsprofiler på alle de online platforme, de kan komme i tanke om, fordi de tror at det vigtigste er at være til stede. Men lige som i virkeligheden er det ikke nok at møde op til festen, man skal også bidrage med noget nyt og spændende og generelt være til stede i samtalerne, ellers kunne du lige så godt have været blevet hjemme. Det samme gælder online. Hvis din målgruppe er aktive på Facebook, og du ikke har ressourcerne til at være aktivt til stede på platformen, så er det faktisk bedre at lade være.
Det samme gælder nyhedsbreve. Hvis ikke du har tid til, eller ved hvordan man skriver gode sælgende tekster, så er det bedre at lade være med at sende nyhedsbreve. Især når vi arbejder med e-mailmarkedsføring, er det rigtigt vigtigt, at modtagerne af dit nyhedsbrev føler, at de får værdi når de læser dem. Hvis ikke de føler at de får værdig, vil kunderne hurtigt melde sig af listen igen, eller endnu værre blive irriterede på dit brand og tænke at det er en useriøs virksomhed.
Vil være den bedste til at markedsføre din virksomhed?
Der er mange forskellige muligheder for at blive god til online markedsføring. nogle bruger timer på det lokale bibliotek, nogle bruger aften efter aften på at søge i alle afkroge af internettet efter artikler om emnet, og endelig er der dem der investerer tid til at uddanne sig inden for kommunikation. At tage en uddannelse i kommunikation kan være tidskrævende og anstrengende, og i langt de fleste tilfælde er et kursus rigeligt og meget mere overkommeligt. Der findes mange udbydere af kurser i kommunikation, hvor du kan lære alt, hvad du har brug for om de forskellige aspekter af online markedsføring.
Det perfekte gamer-rum
13. november 2022Computerproblemer
23. oktober 2022Privatlivets fred – nu også muligt på nettet
22. maj 2022
Comments are closed.
More News
-
Den allerbedste barnevogn til din institution
19. december 2019 -
De bedste gaveideer til dem som elsker smarte gadgets
28. april 2023 -
Sådan starter du din egen webshop
7. august 2019