Hvis du driver en hjemmeside eller webshop, hvor det er vigtigt for dig at skabe leads eller salg, så er det naturligvis bevidst om SEO.
SEO – altså søgemaskineoptimering – er en proces, hvor man arbejder aktivt for at fremme sin organiske placering på et bestemt søgeord. Formålet er at blive en del af de øverste resultater på Google på det eller de udvalgte søgeord, så mængden af trafik til dit eget website stiger. Dermed skaber du nemlig grobund for større omsætning.
SEO er dog ikke bare én ting, som man gør for at komme i mål. Søgemaskineoptimering er blot et ord, som dækker over den her komplicerede proces, hvor det at opnå en topplacering afhænger af dine evne til at tilgodese 200(+) større og mindre faktorer, som Googles algoritme er baseret på – herunder de berømte SEO-tekster.
Værd at vide om SEO-tekster
SEO-tekster er ikke bare volapyk, men skal betragtes på lige fod med alt anden tekstforfatning. Det kan du læse mere om her.
Årsagen er, at SEO-tekster før i tiden havde ry for at være en ikke særlig gennemtænkt tekst, som blot var tilstoppet med bestemte søgeord. Det er dog ikke længere tilfældet i en tid, hvor begreber som content marketing florerer – altså i en tid, hvor man må tage indholdet seriøst og skaber værdi for sin bruger.
SEO-tekster er derfor kombinationen af at kunne inddrage søgeord og relaterede termer de steder, hvor ordet bærer mest værdi, MEN at samtidig kunne udforme sit indhold, så læseren finder det brugbart.
Kan indholdet hjælpe brugeren med at blive klogere, forstå at du har løsningen på et problem eller noget lignende – samtidig med at indholdet er struktureret, så Google let kan afkode det – så er du godt på vej. Dermed vil søgemaskinen kunne afkode søgeord, tema og sætte indholdet i relation til brugerens forespørgsel. Dertil vil brugeren bruge tid på at læse teksten, hvilket igen sender relevanssignaler til søgemaskinen. Dette fordi at Google kan se, hvor længe en bruger opholder sig på en given hjemmeside, hvilket indikerer, at brugeren har fundet et relevant resultat i forhold til sin søgning.
Som ejer af en hjemmeside eller webshop, hvor søgemaskineoptimering er en væsentlig faktor for succes, kan det med andre ord betale sig at investere i gode SEO-tekster.
Opdag Esbjergs Unikke Shoppingoplevelser
6. juni 2023De bedste gaveideer til dem som elsker smarte gadgets
28. april 2023
Comments are closed.
More News
-
3 nye typer teknologi, der gør hverdagen nemmere
20. september 2023 -
Skal du importere varer fra et andet land?
22. februar 2022 -
Guide: Lav det perfekte gamer set up
13. august 2019