Hvad er fordelen ved at outsource sin IT support?

0
1238

For mange danske virksomheder er det en stor beslutning at outsource deres IT support. Det skal ses i sammenhæng med, at man ofte føler, man samtidig afgiver kontrol. Netop det kan være skræmmende, da ingen ønsker at stå i en situation, hvor man pludselig har store tekniske problemer og ikke kan komme i kontakt med sin serviceudbyder – eller simpelthen er prioriteret for lavt.

For mange kan denne indledningsvise bekymring håndteres ved at man ser på muligheden for at udfylde en SLA – også kendt som en service level agreement. Denne form for specifikationskontrakt vil fortælle, hvad du kan forvente og hvad der ikke er inkluderet i din aftale. F.eks. kan det være, at du har en supportaftale, som relaterer sig til backupløsninger, hvorfor din IT support ikke mener, det er retfærdigt, hvis de skal installere nye regnskabsprogrammer på din computer.

Mange vælger desuden at se efter virksomheder i lokalområdet. Det kunne f.eks. være en aftale om IT support i Kolding, hvis du er en virksomhed i Trekantområdet. Årsagen til at mange foretrækker en lokal løsning er, at man derved kan tage fysiske møder, så man kender hinanden. Det er med til at opbygge et tillidsbånd.

Tilbage til fordelen!

Du sparer tid og penge

De helt store fordele ved at outsource sin IT support er, at man sparer tid og penge. Noget som alle virksomheder er interesseret i. Årsagen er, at du tilkøber en specialistydelse til en fast månedlig eller årlig pris. Og denne pris er altid væsentligt billigere end at f.eks. have sin egen IT supporter siddende. Det er klart, at hvis der er dagligt brug for IT hjælp, så kan det bedre svare sig at have en fastansat til rollen, men for særligt mindre og mellemstore virksomheder er det ikke en luksus, der er råd til. Hjælpen kan dog stadig tilkøbes, og med tanke på nutidens virksomheders afhængighed af IT, er det penge godt givet ud.

NB! Sørg for at vælge IT support, hvor du har adgang til en alarmtelefon, hvis uheldet er ude uden for normal arbejdstid.

Comments are closed.